het einde van Europa - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Arend Dubbelboer - WaarBenJij.nu het einde van Europa - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Arend Dubbelboer - WaarBenJij.nu

het einde van Europa

Door: Arend Dubbelboer

Blijf op de hoogte en volg Arend

05 November 2014 | Spanje, Algeciras

De laatste dag in Spanje zit er weer op. Vanuit Sevilla zijn we vertrokken naar de straat van Gibraltar. Om precies te zijn Algeciras. We maken een lange rit met tussenstoppen in Cadiz en Jerez de la frontera.

Dat eerste is een oude havenplaats. Er staat een kerk, is een markt en daar is ook alles mee gezegd. Naar mijn mening niet het echte hoogte punt van de reis. Dat tweede plaatje dat we aandoen spreekt meer aan.

Jerez de la Frontera is de bakermat van de sherry. Verschillende proeverijen zijn er en een van deze 'bodega's' hebben we uiteraard bezocht. Twee glaasjes sherry en een slok brandy werd ons aangeboden. Wij boden aan om een flesje mee te nemen, na betaling mocht dat ook.

De reis gaat weer verder, zo ver het land nog door gaat rijdt de bus. Bij Algeciras houdt het land op. Gelukkig staat daar ons hotel ook. Op zo'n 20 minuten lopen kom je uit bij het strand. Ik liep daar vandaag met m'n moeder naar toe en hadden een fenomenaal uitzicht op het beroemde rotsblok Gibraltar. Het stukje overzees grondgebied van het Verenigde Koninkrijk. De zon gaat onder en een oranje gloed spiegelt in de zeeen straalt op het schiereiland. Een relatief klein stuk land dat toch voor ruzie zorgt bij twee landen. De rots zelf hebben we niet bezocht, met de telelens kregen we de apen ook niet op de foto.

Morgen vertrekken we uit Spanje en laten we Europa achter ons. Afrika wacht op ons.

Arend en Everdien

5 november, Algeciras

• 06 November 2014 - 10:52

M Jansen:

Dag Everdien en Arend
    even een bericht uit Eerbeek
    Hier gaat alles goed
    Ik kan het niet zo lang maken want de computer valt steeds uit
    Tijd voor een ander de mails komen in ieder geval nog over
    Heel leuk om dat te lezen
    Hartelijke groet uit Eebeek je moeder en oma Jansen