Warszawa, tja - Reisverslag uit Warschau, Polen van Arend Dubbelboer - WaarBenJij.nu Warszawa, tja - Reisverslag uit Warschau, Polen van Arend Dubbelboer - WaarBenJij.nu

Warszawa, tja

Door: arenddubbelboer

Blijf op de hoogte en volg Arend

27 Juni 2012 | Polen, Warschau

Aangekomen in Warschau zie je direct de prachtige Wisla stromen, toch nog een paar grote oude panden en paleizen. Je stapt de metro in en na een half uur kom je weer boven en je zit in een totaal andere wereld. De achterstandswijk van Warschau. We zitten in een klein hok, lees: twee slaapkamers waarvan een kamer ook door moet gaan als woonkamer en eetkamer, een badkamer zonder gootsteen een een klein keukentje.

In het kort, we missen Bronka! onze gastvrouw in Gdynia die voor ons zorgde, ons de lekkerste Poolse gerechten voorschoteld met een goede fles alcohol. (Eigen brouwsel)Deze ochtend ben ik aan de filmpjes voor akkerwijzer.nl aan het monteren, schiet al aardig op. Morgen gaan we de binnenstad in, Mijn tv-collega en ik gaan de voetbalfans filmen en richting het stadion, een kaartje kopen zit er niet in.

Die beelden hopen we nog te verkopen maar zeker is nog niets. De collega's in Noorwegen hebben een filmpje voor ons opgenomen, nadat wij een filmpje hadden gestuurd waarin we zwaaiden naar de Oostzee, richting Noorwegen. Dit is hun Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ZtrpNcYH-8I&feature=youtu.be

En dit was onze reactie daarop: http://www.youtube.com/watch?v=4HlwI6b3HJo&feature=player_embedded

Dan begrijpen jullie de voorgeschiedenis.

Arend Dubbelboer (27 06 2012)