Het toeristische Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Arend Dubbelboer - WaarBenJij.nu Het toeristische Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Arend Dubbelboer - WaarBenJij.nu

Het toeristische Warschau

Door: arenddubbelboer

Blijf op de hoogte en volg Arend

01 Juli 2012 | Polen, Warschau

Na een paar dage hard te hebben gewerkt hadden we gisteren tijd om Warschau te bekijken. We begonnen met een bezoek aan het stadion waar de halve finale werd gespeeld. Maar de deur was dicht, alleen de vipgasten van McDonalds mochten doorlopen. We vervolgende onze weg over de Wisla naar het oude centrum. Veel van de binnenstad is verwoest in de tweede wereldoorlog. Delen van de ghetto staan er nog, en daar staan nieuwe moderne huizen tegenaan gebouwd. Wie niet weet wat de ghetto's in Warschau waren, zie link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Getto_van_Warschau Tegenwoordig is Warschau een gezellige, maar ook een zeer toeristische stad geworden. Souvenirwinkeltjes en terrasjes waar je doodgegooid wordt met gezelligheid. We besloten ook ons dinner doortebrengen op zo'n terrasje, voor ons was een podium gebouwd waar live een jazzconcert werd gehouden. We hadden het beste plekje. We hebben voor het eerst in deze twee weken duur gegeten, de rekening kwam uit op 400 zloty, oftwel 100 euro oftewel 20 euro per persoon. In Nederland moet je erg je best doen om voor zo'n laag bedrag goed te kunnen eten. Ik had heerlijke malse eend in kersensaus. Normaal gesproken eten we goedkoper. In Warschau heb je goedkope melkbars. Deze stammen nog uit de tijd van Stalin, hij wilde dat iedereen goed en goedkoop eten moest kunnen kopen. Voor een paar zloty p.p. heb je daar een maaltijd.

na het eten was onze dag nog niet voorbij, we liepen door naar een grote fontein waar een lichtshow wordt gegeven. En diavoorstelling in het water van de fontein.

Vandaag is het zondag, we zitten nog in Warschau en gaan vanavond de ek finale verslaan vanuit het perscentrum. e weten nog niet of we het kunnen verkopen. Maar dat zien we dan wel weer.

Arend Dubbelboer (01-07-2012)