Journalistiek Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Arend Dubbelboer - WaarBenJij.nu Journalistiek Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van Arend Dubbelboer - WaarBenJij.nu

Journalistiek Warschau

Door: arenddubbelboer

Blijf op de hoogte en volg Arend

02 Juli 2012 | Polen, Warschau

In Warschau is veel journalistiek te vinden. Overal zie je cameraploegen lopen, en niet alleen bij de fan zone. Iedere dag zien we er een handjevol.

Gisteren besloten we om de finale te kijken in een bar aan de Wisla, met op de achtergrond het stadion van Warschau. We spraken daar met een Duitser en een Poolse, hardstikkegezellig, en achter ons scoorde de spanjaarden het ene doelpunt na de andere.

We liepen terug naar de tram via de binnenstad, we hadden er al eerer gelopen maar nu viel mij iets op. Op een gebouw werd levensgroot het logo van ITV* (Grootste Britse commerciële zender) geprojecteerd. Niemand van ons groepje besteedde er aandacht aan, maar ik kijk weleens ITV en wilde weten wat er was.Ik weet zeker dat jullie ook programma's kennen van ITV, zie lijst bij link een. Ik draaide me om om te zien waar die projectie vandaan kwam, en daar was het. Een gigantisch stuk aanbouw. ITV heeft een studio gebouwd op het mooiste stukje van Warschau, met uitzicht op het stadion. Toen wij er langs liepen was net Adrian Chiles** nog bezig met de live uitzending. Alle prgramma's over voetbal in het buitenland zijn geblokkerd, maar in dit filmpje *** zie je het decor vanaf 2:20.

Buiten stond een meneer te kijken die er uitzag als een tv-medewerker, ik sprak hem aan, JACKPOT. Hij was de baas van het Poolse bedrijf dat dit decor heeft gemaakt in opdracht van ITV. Van hem mochten we na de uitzending een kijkje nemen in het decor. Mijn dag kan niet meer stuk. In Nederland maken ze wel dergelijke programma's op locatie, maar zo mooi, zoveel details. Het is super dat ik dit heb mogen zien.

Arend Dubbelboer (02-07-2012)

* http://nl.wikipedia.org/wiki/ITV
** http://en.wikipedia.org/wiki/Adrian_chiles
***http://www.youtube.com/watch?v=qLQ2aNeITW4&feature=player_embedded

p.s. bekijk ook de foto's die ik heb gemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Arend

Zowel mijn zakelijk/journalistieke werk als mijn prive reizen worden hier beschreven.

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 21738

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 13 November 2014

Van Spanje naar Marokko

04 Oktober 2013 - 07 Oktober 2013

Tsjechië, weekend in Brno

13 April 2013 - 26 April 2013

Afstuderen in Washington DC

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Duitsland, Kyffhauser-tour

20 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Journalistieke reis Polen

Landen bezocht: